Jakie są największe zalety pozycjonowania lokalnego?
Każdy przedsiębiorca, który szuka klientów w swojej okolicy, powinien rozważyć pozycjonowanie lokalne. Taki zabieg może sprawić, że szybko zyska sporą ilość klientów, którzy szukają dokładnie tego, co jego firma ma do zaoferowania.
Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne polega na zoptymalizowaniu witryny pod dane miasto lub region w taki sposób, by zadane przez użytkownika słowa kluczowe wyświetlały się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwarek takich jak Google. Lokalne SEO jest przeważnie tańsze i można dzięki niemu uzyskać szybsze efekty. Czy to znaczy, że jest gorsze? Absolutnie nie! Jest to jedna z form promocji strony, przeznaczona dla określonego klienta. Jeśli działasz wyłącznie regionalnie i skupiasz się na klientach ze swojego miasta, lokalne SEO wydaje się najlepszym wyborem pozwalającym bardzo szybko rozkręcić biznes i zyskać dodatkowych klientów bardzo niskim kosztem. Taki rodzaj pozycjonowania wymaga nie tylko odpowiedniego przygotowania strony. Proces optymalizacji nie jest w tm przypadku mocno skomplikowany, ale potrzeba tu odpowiedniego doświadczenia i sporych umiejętności. Bardzo ważne jest jednak właściwe przeprowadzenie linkbuildingu, którego celem jest pozyskanie wartościowych linków zewnętrznych do wybranej strony.
Lokalne SEO to niska cena
Pozycjonowanie jest procesem, który bardzo często sporo kosztuje. W przypadku lokalnych biznesów nie ma jednak potrzeby pozycjonowania trudnych, ogólnokrajowych słów kluczowych. Regionalne frazy są zdecydowanie prostsze, dlatego cena takiego pozycjonowania również powinna być niższa. Wbrew pozorom lokalne SEO wcale nie jest mniej skuteczne, bo zapewnia nam dostęp do klientów faktycznie zainteresowanych naszymi usługami. Dobrze przeprowadzone może zagwarantować bardzo szybkie efekty i zwrot inwestycji już po kilku miesiącach. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie lokalne cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością.
Pozycjonowanie lokalne najlepszą formą reklamy dla firm regionalnych
Wiele małych biznesów nigdy nie wychodzi poza swoje miasto, województwo czy region. Specyfika firm usługowych sprawia, że bardzo często nie mają oni potrzeby szukania klientów na drugim końcu kraju. To właśnie dla nich przeznaczone jest lokalne pozycjonowanie, które koncentruje się przeważnie na jednym mieście lub całym regionie. Klienci poszukujący usługi ze swojego miasta często dodają do słowa kluczowego nazwę miejscowości, a nawet jeśli tego nie zrobią, algorytm wyszukiwarki Google dopasowuje wyniki w taki sposób, że na górze wyświetlane są właśnie regionalne firmy. To ogromna szansa, by niskim kosztem zyskać nowych klientów. Pozycjonowanie lokalne jest więc idealną formą reklamy dla biznesów regionalnych, których głównym zadaniem jest ściągnięcie klienta z bezpośredniej okolicy.
Czy można samodzielnie pozycjonować stronę na frazy lokalne?
Samodzielne pozycjonowanie swojej strony internetowej jest możliwe, ale bardzo trudno uzyskać pożądane efekty, jeśli nie dysponujemy odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Oczywiście można ją nabyć metodą prób i błędów, ale testowanie na żywym organizmie, jakim przecież jest strona firmowa, nigdy nie może być dobrym rozwiązaniem. Zdecydowanie lepiej powierzyć takie prace doświadczonej agencji, która przeprowadzi pozycjonowanie lokalne w sposób szybki, ale również bezpieczny. To właśnie bezpieczeństwo jest w całym procesie pozycjonowania najważniejsze. Stosunkowo łatwo jest wejść na czołowe pozycje wyników organicznych, ale brak doświadczenia sprawia, że szybko można przesadzić, a efektem tego będą spore spadki w statystykach. Wyprowadzenie ukaranej przez Google strony na prostą wcale nie jest łatwe i wymaga sporych nakładów finansowych. To właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne powinni przeprowadzać specjaliści z odpowiednim doświadczeniem.