Obecnie, gdy większość naszego życia koncentruje się wokół aktywności wykonywanych w internecie, trudno prowadzić biznes bez skutecznych reklam, które docierają do określonego grona odbiorców. Kampania Google Ads, reklama na Facebooku – w jaki sposób zdobyć nowych klientów?
Trudno znaleźć osobę, która na co dzień nie korzysta z Google i Facebooka. Szukając sposobów na rozwój swojego biznesu, nie można więc pominąć tych kanałów, pozwalających dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Kampania Google AdWords, reklama produktowa Google Ads, czy reklama na Facebooku, pozwolą zdobyć nowych klientów i zadbać o rozwój swojej firmy.
Kampania Google Ads – dla kogo będzie odpowiednia?
Reklamy AdWords sprawdzają się w przypadku różnych rodzajów firm, bez względu na ich wielkość i obszar działania. Nadają się nie tylko do promocji wielkich firm o dużym zasięgu, ale też firm lokalnych z różnych branż. Prowadzenie kampanii Google Ads jest możliwe nawet przy niewielkim budżecie. Uzupełniając reklamę tekstową reklamą w mapce Google, można pomóc klientom w dotarciu do firmy. Warto też skorzystać z reklamy produktowej Merchant Center, która prowadzi bezpośrednio na stronę danego produktu. Wielu klientów zastanawia się, czy wybrać kampanię AdWords, czy też pozycjonowanie. Warto połączyć oba rozwiązania, pamiętając, że reklama Google Ads od razu przynosi ruch i konwersję, pomaga też znaleźć najlepsze frazy do pozycjonowania.
Czym jest reklama produktowa Google Ads?
Reklama produktowa Google Ads polega na tym, że na dane zapytanie w wyszukiwarce otrzymujemy propozycje produktów wraz z ich cenami. Klikając w dany produkt, użytkownik trafia na stronę produktu w sklepie, dzięki czemu od razu może dokonać zakupu. Jest to więc świetna forma reklamy dla Twojego sklepu internetowego, ponieważ możesz zachęcić do skorzystania z oferty użytkowników, którzy są zainteresowani zakupem konkretnego produktu. Dzięki temu są duże szanse na to, że osoba, która trafi na stronę sklepu, dokona zakupu. Warto wiedzieć, że w niektórych branżach niewiele firm korzysta z reklamy produktowej, co sprawia, że niewielkim kosztem można zyskać nowych klientów. Reklama produktowa znajduje się na górze wyników wyszukiwania, dzięki czemu jest dobrze widoczna, co zwiększa szansę kliknięcia w nią.
Reklama na Facebooku – co warto wiedzieć
Interesującą alternatywą dla reklam w Google Ads jest reklama Facebook. Umożliwia ona bardzo szczegółowe targetowanie grupy odbiorców reklamy. Pozwala też łatwo zarządzać budżetem reklamowym, umożliwiając ustalenie dziennego limitu wydatków. Reklama na Facebooku jest przeznaczona zarówno dla lokalnych firm, które w prosty sposób mogą dotrzeć do klientów ze swojego regionu, jak i dla sklepów internetowych, czy też biznesów, które świadczą wyłącznie usługi online. Taka reklama może bardzo pomóc w rozwoju firmy, ponieważ daje szansę dotarcia do dużej grupy użytkowników.
Na Facebooku możemy tworzyć różne rodzaje reklam. Ogromnym atutem jest możliwość szczegółowego targetowania odbiorców. Można wybrać ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, wydarzenia z życia, czy też dotrzeć do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową. Istnieje również możliwość stworzenia grupy odbiorców na podstawie dotychczasowych klientów firmy. Można na przykład wgrać listę adresów e-mail, które wykorzystujemy podczas rozsyłania newslettera, aby na ich podstawie algorytm mógł dotrzeć do osób, które mają podobne zainteresowania. Decydując się na reklamę na Facebooku, można więc skutecznie zadbać o rozwój swojego biznesu.