Korzystanie z reklam na Facebook’u wymaga znajomości niektórych mechanizmów, dzięki czemu możemy dotrzeć do większej liczby osób i poprawić sprzedaż swoich produktów. W takim razie sprawdzimy dzisiaj, czym jest Pixel i dlaczego warto z niego korzystać.
Czym jest Pixel?
Jest to fragment kodu JavaScript, który zostanie wklejony na witrynie. Pozwala na pomiar, optymalizację, a także tworzenie grup odbiorców. Dzięki niemu można sprawdzić, z jakich urządzeń korzystają oraz jakie działania podejmują. To sprawia, że nasze kampanie reklamowe stają się o wiele skuteczniejsze. Możemy dzięki temu także sprawdzić, jakie są jeszcze błędy na naszej stronie i co wymaga ulepszenia.
Stare Piksele a nowy Piksel
Przez długi czas korzystało się z dwóch rodzajów Pixeli:
- Grupy niestandardowej odbiorców – dzięki temu mogliśmy tworzyć grupy niestandardowe, zbierać informacje o odwiedzających.
- Śledzenia konwersji – liczył konwersje na danej stronie.
Nowy Pixel daje za to lepsze efekty, jest prostszy w stosowaniu, a do tego skuteczniejszy. Jednak trzeba go najpierw mieć. To sprawi, że nasz biznes wskoczy na kolejny poziom.
Zalety nowego Pixela:
- Jest to tylko kawałek kodu – masz mniej pracy, nie musisz łączyć pikseli, wklejasz tylko jeden kod, który wykonuje różne funkcje. Jest to spore ułatwienie zwłaszcza dla osób, które prowadzą kilka kampanii jednocześnie.
- Pozwala na szybsze ładowanie piksela
- Można go udostępniać
- Można śledzić kilka zdarzeń naraz – pozwala na śledzenie nawet 20 zdarzeń, w tym 9 standardowych.
Możliwości Pixela
Nowa wersja Pixela łączy w sosie możliwości swoich poprzedników. Dzięki niemu można budować swoją grupę odbiorców, dbać w prosty sposób o optymalizację i mierzenie danych. Pozwala na:
- Monitorowanie konwersji
- Dynamiczne reklamy produktów
- Grupy podobnych odbiorców
- Optymalizację konwersji
- Przypominanie się odbiorcom
Dodatkowo Pixel ładuje się dwukrotnie szybciej, co jest korzystne zwłaszcza gdy śledzimy kilka zdarzeń jednocześnie.
Jak działa Pixel?
Na stronę zostaje wstawiony obrazek w rozmiarze 1×1 piksel. Jest on niewidoczny dla użytkownika i ładuje się, gdy ten wchodzi na stronę. Jeżeli jednak jest kilka pikseli, to czas ładowania strony rośnie. Potem Pixel przesyła dane do serwera Facebook. Jednak im więcej pikseli, tym łatwiej może dojść do konfliktów. Dlatego instalowanie jednego piksela jest tak istotne.
Jak udostępnić Pixel?
Czasami zdarzy się taka sytuacja, że będziemy chcieli podzielić się naszym pikselem. W takiej sytuacji bowiem trzeba zadbać o to, by piksel był możliwy do udostepnienia. I tak to wygląda w przypadku nowej wersji. Można to zrobić jedynie w Biznes Menedżerze.
Wchodzimy w Ustawienia firmowe – Piksele, wybieramy konkretny Piksel, którego potrzebujemy, i udostępniamy go wybranej osobie czy firmie.
Jak wygląda monitorowanie zdarzeń?
Zdarzenia | Parametry | |
Stary Pixel | Złożenie zamówieniaRejestracjaDodawanie do koszykaWyświetlanie strony kluczowejInne konwersje w witrynie | Ilość konwersjiWartość konwersjiWaluta płatności |
Nowy Pixel | Wyświetlanie zawartościDodawanie do koszykaZainicjowanie transakcji zakupuDodania zakupówWyszukiwanieDodanie do listy życzeńDodanie danych płatnościPozyskiwanie kontaktówZakończenie rejestracji | WalutaWartość konwersjiNazwa treściKategoria treściRodzaj treściID treściWyszukiwarkaIlość towaruStatus |
Korzystanie z nowego Pixela
Do konfiguracji wystarczy:
- Stworzyć Piksel
- Zainstalować Piksel na witrynie
- Skonfigurować Piksel
Tworzenie nowe Pixela w Facebook’u
Na początek należy wejść w Menedżera reklam, następnie Narzędzia, Piksele:
- Utwórz piksel
- Wpisujemy nazwę piksela
uwaga: do jednego konta reklamowego można przypisać jeden piksel, dlatego dobrze jest zadbać o to, by nazwa reprezentowała firmę - Akceptujemy warunki
- Tworzymy piksel
Następnie należy zainstalować piksel na facebook’u. w tym celu kopiujemy kod piksela, przechodzimy do kodu HTML naszej strony internetowej i wklejamy kod w sekcji head.
Od tej pory możesz korzystać z piksela, sprawdzać dane i poprawiać działanie swoich reklam na witrynie.