Site icon New Social Polska

Facebook – Czym jest funkcja Pixel

Facebook - Czym jest funkcja Pixel

Korzystanie z reklam na Facebook’u wymaga znajomości niektórych mechanizmów, dzięki czemu możemy dotrzeć do większej liczby osób i poprawić sprzedaż swoich produktów. W takim razie sprawdzimy dzisiaj, czym jest Pixel i dlaczego warto z niego korzystać.

Czym jest Pixel?

Jest to fragment kodu JavaScript, który zostanie wklejony na witrynie. Pozwala na pomiar, optymalizację, a także tworzenie grup odbiorców. Dzięki niemu można sprawdzić, z jakich urządzeń korzystają oraz jakie działania podejmują. To sprawia, że nasze kampanie reklamowe stają się o wiele skuteczniejsze. Możemy dzięki temu także sprawdzić, jakie są jeszcze błędy na naszej stronie i co wymaga ulepszenia.

Stare Piksele a nowy Piksel

Przez długi czas korzystało się z dwóch rodzajów Pixeli:

Nowy Pixel daje za to lepsze efekty, jest prostszy w stosowaniu, a do tego skuteczniejszy. Jednak trzeba go najpierw mieć. To sprawi, że nasz biznes wskoczy na kolejny poziom.

Zalety nowego Pixela:

Możliwości Pixela

Nowa wersja Pixela łączy w sosie możliwości swoich poprzedników. Dzięki niemu można budować swoją grupę odbiorców, dbać w prosty sposób o optymalizację i mierzenie danych. Pozwala na:

Dodatkowo Pixel ładuje się dwukrotnie szybciej, co jest korzystne zwłaszcza gdy śledzimy kilka zdarzeń jednocześnie.

Jak działa Pixel?

Na stronę zostaje wstawiony obrazek w rozmiarze 1×1 piksel. Jest on niewidoczny dla użytkownika i ładuje się, gdy ten wchodzi na stronę. Jeżeli jednak jest kilka pikseli, to czas ładowania strony rośnie. Potem Pixel przesyła dane do serwera Facebook. Jednak im więcej pikseli, tym łatwiej może dojść do konfliktów. Dlatego instalowanie jednego piksela jest tak istotne.

Jak udostępnić Pixel?

Czasami zdarzy się taka sytuacja, że będziemy chcieli podzielić się naszym pikselem. W takiej sytuacji bowiem trzeba zadbać o to, by piksel był możliwy do udostepnienia. I tak to wygląda w przypadku nowej wersji. Można to zrobić jedynie w Biznes Menedżerze.

Wchodzimy w Ustawienia firmowe – Piksele, wybieramy konkretny Piksel, którego potrzebujemy, i udostępniamy go wybranej osobie czy firmie.

Jak wygląda monitorowanie zdarzeń?

 ZdarzeniaParametry
Stary PixelZłożenie zamówieniaRejestracjaDodawanie do koszykaWyświetlanie strony kluczowejInne konwersje w witrynieIlość konwersjiWartość konwersjiWaluta płatności
Nowy PixelWyświetlanie zawartościDodawanie do koszykaZainicjowanie transakcji zakupuDodania zakupówWyszukiwanieDodanie do listy życzeńDodanie danych płatnościPozyskiwanie kontaktówZakończenie rejestracjiWalutaWartość konwersjiNazwa treściKategoria treściRodzaj treściID treściWyszukiwarkaIlość towaruStatus

Korzystanie z nowego Pixela

Do konfiguracji wystarczy:

Tworzenie nowe Pixela w Facebook’u

Na początek należy wejść w Menedżera reklam, następnie Narzędzia, Piksele:

Następnie należy zainstalować piksel na facebook’u. w tym celu kopiujemy kod piksela, przechodzimy do kodu HTML naszej strony internetowej i wklejamy kod w sekcji head.

Od tej pory możesz korzystać z piksela, sprawdzać dane i poprawiać działanie swoich reklam na witrynie.

Exit mobile version