Site icon New Social Polska

Facebook – Co to jest?

Facebook - Co to jest?

O Facebooku słyszał pewnie każdy z nas, a większość ma pewnie ma na nim konto. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, skąd się wziął pomysł na stworzenie Facebooka. Kto jest jego twórcą? W jakim celu powstał? O tym można przeczytać w poniższym tekście.

Facebook – krótka historia

Mark Zuckerberg to twórca Facebooka, czyli portalu społecznościowego, na którym obecnie ma profil około 4 miliardów użytkowników z całego świata. Facebook powstał w 2004 roku. Wraz z biegiem czasu stał się jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Wstępnie Facebook miał być przeznaczony dla studentów Harvardu (gdzie powstał), by ułatwić im komunikację. Jednak szybko z Facebooka zaczęły korzystać również inne uniwersytety, a ostatecznie w 2006 roku stał się portalem społecznościowym.
Przez 15 lat na stronie można było śledzić wiele zmian, które miały użytkownikom umilić czas i ułatwić poruszanie się po Facebooku.

Co można robić na Facebooku?

Facebook, czy w prostym tłumaczeniu na język polski książka twarzy. Początkowo Facebook miał służyć użytkownikom wyłącznie do poszerzania grona znajomych, komunikacji z nimi oraz udostępniania wybranych treści i dawania lajków. W kolejnym kroku można było założyć lub dołączyć do wybranej grupy tematycznej. Zaczęły też powstawać profile firm, które miały na celu pozyskanie nowych klientów. Natomiast osoby prywatne chętnie grały w gry.
W międzyczasie pojawiła się także możliwość dodawania nowych reakcji na komentarze, czy posty. Choć początkowo ciężko było się do tego przyzwyczaić, to koniec końców nowe reakcje okazały się strzałem w dziesiątkę.
Nie można także zapomnieć o aplikacji messenger, czyli nieodłącznej części Facebooka. Powstała w 2008 roku i można z nie było korzystać również przez telefon. Umożliwiała ona szybki kontakt z innymi użytkownikami.
Natomiast pod koniec 2020 roku powstała usługa Facebook Dating, czyli randki przez Facebooka. Osoba zainteresowana nowymi znajomościami może poznać ludzi według ustalonych wcześniej preferencji.
Natomiast dla reklamodawców wprowadzono Pixel Facebook, czyli część kodu, który trzeba umieścić w kodzie własnej strony. To rozwiązanie pomaga przede wszystkim kontrolować ruch na stronie, działanie odwiedzających i poprawiać optymalizację.

Zobacz również: https://hackngo.pl/hakowanie-facebooka/

Korzyści płynące z korzystania z Facebooka

Założenie konta na Facebooku jest bardzo proste, a jego posiadanie może nieść za sobą wiele korzyści. O to najistotniejsze z nich:

Exit mobile version