Site icon New Social Polska

Facebook – Co to są relacje

Facebook - Co to są relacje

Większość polskich użytkowników korzysta z mediów społecznościowych na swoim telefonie. Warto zatem dowiedzieć się, jak to wykorzystać, by dotrzeć do grona swoich odbiorców i jeszcze bardziej zwiększyć ich zaangażowanie na stronie.

Jak działają relacje na Facebooku?

Dosyć analogicznie jak na Instagramie. Funkcja jest w pełni darmowa i można ją tworzyć z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego. Narzędzie jest dosyć intuicyjne, dlatego nie powinno być problemów z korzystaniem z niego. trzeba jedynie pamiętać, że relacje są widoczne jedynie przez 24 h od momentu ich publikacji. Pokazują się na samej górze portalu po wejściu na stronę główną. Użytkownicy mogą je obejrzeć i reagować na nie. jeśli wokół materiału jest niebieska obwódka, oznacza to, że materiał nie został przez na wyświetlony.

Jak tworzyć relacje?

Dodawanie relacji może odbywać się z dwóch poziomów:

Włączanie i wyłączanie relacji na Facebooku

Podobnie jak na Instagramie relacje znikają automatycznie. Zawsze jednak możemy do nich wrócić, gdyż są przechowywane w naszym archiwum.

Przytrzymujemy ikonkę z naszym zdjęciem na pasku głównym, wtedy przejdziemy do archiwum, które jest widoczne jedynie dla nas. Możemy sprawdzić tutaj, kto udostępnił relację, kto reagował. Możemy też pobrać i ponownie udostępnić daną relację, spersonalizować ją, dodać miniaturę lub odpowiedni tytuł.

Usuwanie relacji z Facebooka:

Wykorzystanie relacji w biznesie

Marketing online jest naprawdę popularny i coraz więcej firm przekonuje się, że to narzędzie, z którego warto regularnie korzystać i które dobrze jest znać. Jak zatem wykorzystać potencjał relacji w promowaniu swojej firmy i jej usług czy produktów?

Dzięki relacjom będziemy w stałym kontakcie z naszymi odbiorcami, możemy pokazać im firmę od środka, zaprezentować najnowsze osiągnięcia, produkty, usługi. A to zdecydowanie zwiększy naszą sprzedać.

Poniższe kroki warto podjąć:

Obecnie konieczne jest nadanie firmie „ludzkiej” twarzy. Zdjęcia i filmy, a także relacje mogą w tym zdecydowanie pomóc. Jest to prosty krok, dzięki któremu możemy dotrzeć do większej ilości odbiorców i potencjalnych klientów.

Pokaż siebie, ludzi, którzy pracują w firmie, pokaż jak działacie, odpoczywanie, w co się angażujecie. Po prostu udowodnij, że nie jest to zimna firma, ale ciepłe, rodzinne grono, do którego każdy chętnie dołączy.

Dzięki relacjom możesz pokazać swoim odbiorcom, jakie oferujesz usługi czy produkty. 2 na 3 klientów wskazuje, że o wiele chętnie decydują się na kupno danego produktu, gdy zobaczą go wcześniej w relacjach. Dlatego warto wykorzystać potencjał tej metody i dzięki temu przekierowujmy ruch potem na stronę.

Nuda to coś, co odstraszy najwierniejszych klientów. Powinniśmy zatem dbać, by co innego pojawiało się w relacjach, co innego na profilu, a co innego na stronie naszej firmy. Jednocześnie musimy zadbać o to, by wszystko miało sens i by razem tworzyło spójny content, który zaciekawi i zachęci do korzystania z tego, co oferujemy.

Relacje to dobre miejsce, by opowiedzieć więcej o historii i sukcesach marki, poinformować o promocjach, nowych produktach, angażować swoich odbiorców, dzielić się z nimi krótkimi poradnikami, ciekawostkami, odsyłać do innej zawartości na stronie internetowej, jak np. artykuły, podcasty, e-booki itd.

Exit mobile version