Social media to często jedyne media, z którymi mamy do czynienia. Nie dają tylko informacji z kraju i ze świata, ale pozwalają się pokazać. To, co chcesz przedstawić ludziom, zależy od ciebie. Warto znać tajniki dobrego wyglądu. Sprawdź, jakie!
Instagram zna praktycznie każdy, chociażby ze słyszenia. Można powiedzieć, że doskonale wyparł inny do tej pory popularny portal społecznościowy. Przekazywanie treści za pomocą urokliwych obrazów czy filmów stało się normą. Artystyczne, pełne wyczucia stylu, barw – niejednokrotnie przenoszą w inny wymiar rzeczywistości. Wygląd ma w wielu przypadkach znaczenie, szczególnie jeśli prowadzisz konta poświęcone branży beauty czy innej równie estetycznej. Sprawdź, jak perfekcyjnie prezentować się w sieci.
Czy każdy odnajdzie się w social mediach? Ciężko podać jedną konkretną odpowiedź. To tak szerokie spektrum, które obejmuje ogromną liczbę dziedzin. Coraz większą popularnością cieszą się konta pokazujące prawdziwe życie, bez koloryzowania. Czy tutaj makijaż i ułożona fryzura byłyby realnym odzwierciedleniem tego, co w rzeczywistości? Każdy jednak ma prawo pokazywać na swoim profilu, co chce – garnki, zabawki lub ulubiony zapach Miracle – perfumy Lancome. Nie musi być to ze sobą w ogóle spójne. Chcąc jednak zachować pewną estetykę i stworzyć miejsce po prostu ładne dla oka, skierowane do danego typu odbiorcy – warto zadbać własny wygląd.
Makijaż – minimum, które zmienia efekt
Sprzęty do nagrywania filmów są coraz lepszej jakości. Istnieją nawet specjalnie dedykowane dla użytkowników social mediów. Niestety to przekłada się na fakt, że wyłapują każdą niedoskonałość na twojej skórze. Nie musisz od razu sięgać po sceniczny make-up. Wystarczy stosować się do kilku wskazówek. Są to:
- jednolity kolor skóry, który uzyskasz za pomocą kremu BB lub dobrej jakości podkładu;
- ukrycie niedoskonałości korektorem;
- zadbanie o ukrycie nieestetycznego blasku – przypudrowanie strefy T lub całej twarzy;
- lekkie konturowanie, aby nadać twarzy charakteru, młodzieńczego i zdrowego wyglądu;
- zaakcentowanie brwi i rzęs;
- wyrównanie asymetrii ust za pomocą kredki.
Fryzura – naturalna czy od fryzjera?
Rodzaj fryzury uzależniony jest od twojego profilu. Jeśli jest on poświęcony modzie i urodzie i regularnie pokazujesz na nim swoje stylizacje – warto raz na jakiś czas oddać się w ręce profesjonalisty. To jeszcze bardziej podkreśli twoje zaangażowanie i zwiększy zasięgi. Jeśli natomiast zajmujesz się na social mediach pokazywaniem cukierniczych słodkości lub ujawniasz tajniki sielskiego życia na wsi – luźno upięty kucyk w zupełności wystarczy. Ty także musisz czuć się dobrze w danej fryzurze. Na pewno warto zwrócić uwagę, aby nie było widać ewentualnych siwych lub innych odrostów. To nigdy nie prezentuje się dobrze. Jeśli chcesz poczuć się pewniej przed kamerą, warto spryskać ciało i włosy lekkim produktem Lancome – dezodorant w sprayu da wyczuwalny efekt nie tylko dla zmysłu węchu.
Czy ubiór jest istotny?
Nie każdy post na Instagramie ujawnia całą twoją stylizację. Czasami jest widoczny tylko obszar od pasa w górę. Wtedy warto zadbać o strój, jednak wcale nie musi być wyszukany. Czysty, wyprasowany biały t-shirt lub koszula zawsze się obronią. To podstawa, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z social mediami. Bardziej kreatywne osoby będą szukać kolorów i niebanalnych wzorów. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku prawdziwych fashionistek. Tutaj ubiór jest kluczowy i odpowiada na potrzeby danego sezonu. Ważną rolę odgrywają elementy, które są na topie.
Bez względu na to, czy jesteś doświadczoną użytkowniczką social mediów, czy są to twoje pierwsze kroki – wygląd ma znaczenie i wpływa na wydźwięk twoich treści. Ma również wpływ na duże grono odbiorców. Nie warto go więc bagatelizować.