Prowadzenie konta na Instagramie może być formą hobby, a także sposobem na zarabianie. Jednak, by móc przerzucić się na taki sposób zarobku najpierw należy znaleźć sobie sponsorów, dzięki którym będzie to możliwe.
Jak pokazać swoje możliwości?
Każdy zaczynał od zera. Nawet ci, którzy są obecnie najbardziej znanymi i lubianymi influencerami. Dzięki systematycznej pracy, dbaniu o różne szczegóły, zdołał pokazać się swoim odbiorcom, a potem także znalazł dla siebie sponsorów i reklamodawców.
Gdzie znaleźć sponsora i influencera?
Firma, która potrzebuje influensera, przeważnie samodzielnie przegląda konta i wyszukuje takich, które jej odpowiadają tematyką oraz zasięgiem. Mogą jednak równie dobrze skorzystać z usług portali skupiających influencerów, jacy są zainteresowani tworzeniem treści sponsorowanych oraz pokazywaniem produktów.
Co ciekawe, nie tylko ci najpopularniejsi mają okazję zarabiać w taki sposób. Mniejsze konta często mają o wiele większą szansę na otrzymane oferty, gdyż ceny u nich są o wiele niższe. Jeśli zatem publikujemy treści w odpowiedniej niszy lub mamy po prostu wyjątkowe konto, możemy liczyć na współpracę i zarobek.
Często wystarczy, że mamy ok. 1000 UU (Unikalnych Użytkowników), a już pojawiają się pierwsze oferty współpracy. Wystarczy, że nasze treści zgadzają się z tym, co oferuje firma. Nie powinniśmy jednak dawać zbyt wysokich cen.
Portale dla influencerów
W Polsce można znaleźć kilka miejsc, gdzie możemy pokazać swoje konto i szukać sponsorów. Warto jednak rejestrować się we wszystkich, jakie istnieją, gdyż większość firm przegląda zaledwie jeden z portali. Dzięki temu zwiększamy swoją szansę na współpracę.
Sama rejestracja nic nas nie kosztuje. Dopiero gdy pojawi się pierwsza zapłata za zlecenie od wartości odejmuje się część przynależną portalowi, zwykle ok. 15%. Płatność zostaje pobrana po realizacji kwoty, a zarobki można przelać potem na konto.
Wśród najbardziej znanych portali warto wymienić: Inflube, Reachablogger i Whitepress.
O czym należy pamiętać podczas tworzenia konta?
- Prawdziwe informacje
Podczas rejestracji będziemy musieli wypełnić kilka rubryk, dzięki czemu potem wyszukiwanie naszego profilu stanie się prostsze. Warto też podawać jak najwięcej informacji, gdyż dzięki temu zwiększamy szansę na to, że ktoś nas zauważy i zechce z nami współpracować.
Jeśli zajmujemy się więcej niż jednym tematem, to także warto o tym wspomnieć. Dzięki temu może trafimy na kolejnych klientów.
- Co można zamówić
Najlepiej podawać to od razu, by nie było potem wątpliwości czy sami piszemy teksty, czy raczej przyjmujemy jedynie gotowe teksty. Jak wygląda kwestia zdjęcia? Jak będą prezentowane produkty? Jakich materiałów potrzebujesz.
Szczegóły będziesz potem dogadywał, ale warto tutaj też wspomnieć, jakich zleceń z pewnością się nie podejmujesz.
- Statystyki kont
Ważne jest to, by podawać aktualne statystyki dla swojego konta. Najlepiej dodawać także zrzut z ekranu, który potwierdzi nasze słowa. Wystarczy wejść w statystyki Instagrama i tam znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy. Od czasu do czasu warto jednak odświeżyć informacje na swoim koncie.
- Wycena usług
Gdy wypisujemy swoje usługi, warto także zaznaczyć, ile to będzie kosztować. Trzeba przy tym brać pod uwagę konkurencję i jej ceny. Dzięki temu będziemy wiedzieli, jaka wycena będzie odpowiednia.
Ponadto powinniśmy zadbać o unikatowość, co sprawi, że będziemy mogli sami dyktować cenę, ale taka sytuacja zdarza się dosyć rzadko.
Szukanie indywidualne sponsorów
Jeśli dopiero zaczynamy, możemy zgłaszać się bezpośrednio do firm, osób, by próbować nawiązać z nimi współpracę. Będzie to dobry początek, dzięki któremu możemy się rozwijać. Wtedy też będziemy podwyższać swoje stawki. By zbudować własną markę możemy na początek zaproponować swoje usługi za darmo. Dzięki temu więcej osób będzie chciało współpracować z nami, a my zyskamy doświadczenie oraz portfolio, którym będziemy mogli pochwalić się kolejnym firmom.
W takim razie warto zacząć już od samego początku i powoli się rozwijać.