Site icon New Social Polska

Instagram – jak działa i jak z niego korzystać

Instagram - jak działa i jak z niego korzystać

Instagram jest obecnie jednym z największych serwisów społecznościowych. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 1 mld użytkowników. Stał się miejscem nie tylko do wstawiania zdjęć, ale także popularyzacji swoich produktów i marki. Czego jeszcze się o nim dowiemy?

Czym jest Instagram?

Jest to serwis, który umożliwia wrzucanie własnych zdjęć, przeglądanie zdjęć innych użytkowników, like’owanie oraz komentowanie fotografii. Obecnie jednak korzysta się z niego także w celu budowanie wizerunku swojej firmy oraz wspierania działań marketingowych. Dzięki niemu można dotrzeć do większej ilości odbiorców i potencjalnych klientów.

Jak działa Instagram?

Na początek należy posiadać własne konto. Potem logujemy się podając numer telefonu lub adres e-mail. Wybieramy swoją nazwę, uzupełniamy profil (zdjęcie profilowe, krótki biogram oraz opcjonalnie link do strony). Możemy też połączyć konto Instagram z kontem Facebook. Dzięki temu na Facebooku pojawi się nowa zakładka razem ze zdjęciami z Instagrama.

Jak korzystać z Instagrama?

Na początek powinniśmy pomyśleć, co konkretnie chcemy pokazać innym użytkownikom. Tutaj bowiem możemy wykreować własny styl życia. Stwórzmy odpowiednią strategię, a potem regularnie publikujmy treści.

Należy też sprawdzać, które ze zdjęć otrzymują najwięcej polubieni. Dzięki temu możemy lepiej dostosować swoją koncepcję do potrzeb i upodobań naszych odbiorców. Możemy też stosować różne dodatkowe filtry i aplikacje, jak choćby Lightroom (wersja mobilna jest darmowa), dzięki któremu poprawimy jakość swoich fotografii przed udostępnieniem ich na naszym profilu.

Czym są hashtagi i jak z nich korzystać?

Każdy kto przynajmniej słyszał o Instagramie, wie o istnieniu hashtagów. Są to słowa lub zwroty, które zaczynają się znakiem #. Dzięki temu przypisujemy zdjęcie do danej grupy tematycznej i ułatwiamy ich znalezienie użytkownikom. Dobrze jest dodawać je do każdej treści, jaką udostępniamy, gdyż dzięki temu możemy dotrzeć do odbiorców.

Przykładowo, gdy zajmujemy się gotowaniem dietetycznym, możemy jako hashtagi ustawić: gotowanie, dieta, nazwa konkretnej diety. I jeszcze 27 innych zwrotów, które najlepiej opisują nasze zdjęcie. Nie zawsze musimy jednak wykorzystywać pełne 30 hashtagów. Najważniejsza jest bowiem jakość, a nie ilość.

Rady dotyczące hastagów:

Najpopularniejsze hashtagi na Instagramie:

Warto jednak nie korzystać z danego hashtagu zbyt często. Im więcej zdjęć z danym tagiem, tym trudniej się wybić. Dlatego warto nie przekraczać ilość ok. 500 tys. postów.

Jak wykorzystać Insta Stories?

Insta Stories w skrócie można nazwać inną wersją Snapchata. Dzięki temu można dodawać relacje w formie zdjęć lub krótkich video, które znikają po 24 h od momentu opublikowania. Jednocześnie wybrane relacje można zapisać, wyróżnić i dodać do katalogów.

Jest to szczególnie dobra rzecz dla prywatnego użytkownika oraz dla znanej marki. Dzięki temu można bardziej angażować fanów i docierać do szerszego grona odbiorców. Stories umożliwiają dzielenie się chwilą. Dzięki temu można wejść za kulisy marki, pokazać, co się dzieje od kuchni, opowiedzieć o przygotowaniach do nowej promocji czy pojawienia się produktu.

Odpowiednio zaprojektowane Insta Stories może stać się kluczowe w kreowaniu własnej marki na Instagramie. Dzięki temu docieramy do odbiorców, angażujemy ich i możemy po prostu tworzyć z nimi relacje.

Źródła:

https://fit-uroda.pl
https://urodatopasja.pl
https://pielegnacja25plus.pl

Exit mobile version