Instagram jest obecnie jednym z największych serwisów społecznościowych. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 1 mld użytkowników. Stał się miejscem nie tylko do wstawiania zdjęć, ale także popularyzacji swoich produktów i marki. Czego jeszcze się o nim dowiemy?
Czym jest Instagram?
Jest to serwis, który umożliwia wrzucanie własnych zdjęć, przeglądanie zdjęć innych użytkowników, like’owanie oraz komentowanie fotografii. Obecnie jednak korzysta się z niego także w celu budowanie wizerunku swojej firmy oraz wspierania działań marketingowych. Dzięki niemu można dotrzeć do większej ilości odbiorców i potencjalnych klientów.
Jak działa Instagram?
Na początek należy posiadać własne konto. Potem logujemy się podając numer telefonu lub adres e-mail. Wybieramy swoją nazwę, uzupełniamy profil (zdjęcie profilowe, krótki biogram oraz opcjonalnie link do strony). Możemy też połączyć konto Instagram z kontem Facebook. Dzięki temu na Facebooku pojawi się nowa zakładka razem ze zdjęciami z Instagrama.
Jak korzystać z Instagrama?
Na początek powinniśmy pomyśleć, co konkretnie chcemy pokazać innym użytkownikom. Tutaj bowiem możemy wykreować własny styl życia. Stwórzmy odpowiednią strategię, a potem regularnie publikujmy treści.
Należy też sprawdzać, które ze zdjęć otrzymują najwięcej polubieni. Dzięki temu możemy lepiej dostosować swoją koncepcję do potrzeb i upodobań naszych odbiorców. Możemy też stosować różne dodatkowe filtry i aplikacje, jak choćby Lightroom (wersja mobilna jest darmowa), dzięki któremu poprawimy jakość swoich fotografii przed udostępnieniem ich na naszym profilu.
Czym są hashtagi i jak z nich korzystać?
Każdy kto przynajmniej słyszał o Instagramie, wie o istnieniu hashtagów. Są to słowa lub zwroty, które zaczynają się znakiem #. Dzięki temu przypisujemy zdjęcie do danej grupy tematycznej i ułatwiamy ich znalezienie użytkownikom. Dobrze jest dodawać je do każdej treści, jaką udostępniamy, gdyż dzięki temu możemy dotrzeć do odbiorców.
Przykładowo, gdy zajmujemy się gotowaniem dietetycznym, możemy jako hashtagi ustawić: gotowanie, dieta, nazwa konkretnej diety. I jeszcze 27 innych zwrotów, które najlepiej opisują nasze zdjęcie. Nie zawsze musimy jednak wykorzystywać pełne 30 hashtagów. Najważniejsza jest bowiem jakość, a nie ilość.
Rady dotyczące hastagów:
- Najlepszą praktyką jest umieszczanie 11-15 hashagów do danego zdjęcia
- Stwórz własny, firmowy hashtag
- Używaj swojej nazwy (bloga, firmy itp.) jako hashtagu
- Twórz kampanie i konkursy oparte na hashtagach
- Używaj ogólnych i bardziej szczegółowych hastagów np. gotowanie, dieta vegańska
- Zachęcaj odbiorców, by używali Twoich hashtagów
- Używaj tagów, które są związane z Twoją branżą
- Używaj popularnych hashtagów
- Używaj ich także w Instastories
Najpopularniejsze hashtagi na Instagramie:
- #selfie – zdjęcie robione z ręki
- #tbt – Throwback Thursday, czwartkowe zdjęcie z przeszłości
- #instagood – ulubiony hashtag profesjonalnych fotografów
- #photooftheday – ulubione zdjęcie z dnia
- Inne: #kiss, #loce, #cute
Warto jednak nie korzystać z danego hashtagu zbyt często. Im więcej zdjęć z danym tagiem, tym trudniej się wybić. Dlatego warto nie przekraczać ilość ok. 500 tys. postów.
Jak wykorzystać Insta Stories?
Insta Stories w skrócie można nazwać inną wersją Snapchata. Dzięki temu można dodawać relacje w formie zdjęć lub krótkich video, które znikają po 24 h od momentu opublikowania. Jednocześnie wybrane relacje można zapisać, wyróżnić i dodać do katalogów.
Jest to szczególnie dobra rzecz dla prywatnego użytkownika oraz dla znanej marki. Dzięki temu można bardziej angażować fanów i docierać do szerszego grona odbiorców. Stories umożliwiają dzielenie się chwilą. Dzięki temu można wejść za kulisy marki, pokazać, co się dzieje od kuchni, opowiedzieć o przygotowaniach do nowej promocji czy pojawienia się produktu.
Odpowiednio zaprojektowane Insta Stories może stać się kluczowe w kreowaniu własnej marki na Instagramie. Dzięki temu docieramy do odbiorców, angażujemy ich i możemy po prostu tworzyć z nimi relacje.
Źródła:
https://fit-uroda.pl
https://urodatopasja.pl
https://pielegnacja25plus.pl