W obecnych czasach marketing żyje w sieci. To social media stały się najlepszym kanałem pozyskania klientów i sprzedaż produktów za pomocą jednego kliknięcia. Jedyne czego potrzeba, to oddanej grupy docelowej, którą nie trudno uzyskać. Fotograf ślubny posiada wiele możliwości, które wystarczy odkryć.
Jadąc metrem, czy autobusem, zauważyć można ludzi wpatrzonych w ekrany smartfonów. Połowa z nich przegląda właśnie social media, a druga kupuje produkty, które tam znalazła. Sklepy ze zdrową żywnością, butiki z odzieżą i księgarnie, to wszystko, co sprawnie kupić można w internecie. Znajdzie tam swoje miejsce również fotograf ślubny, który chciałby zacząć sprzedawać więcej i za większe pieniądze. Jedną z posiadanych przez niego możliwości jest konto na Instagramie- bez dwóch zdań jest to najlepszy wybór. Dlaczego?
Instagram to miejsce na piękne zdjęcia. Ludzie, każdego dnia, chwalą się swoimi wspomnieniami z wyjątkowych, życiowych wydarzeń; również ze ślubu i wesela. Fotograf ślubny, w swoich folderach na laptopie, posiada niezliczone ilości cudownych fotografii, które aż proszą się, aby umieścić je na Instagramie. Dlaczego fotograf ślubny powinien posiadać konto na Instagramie?
Oznaczanie twórcy na zdjęciach
Przede wszystkim, aby dać możliwość oznaczenia się, jako autora zdjęć. Para młoda, która skorzystała z oferty fotografa ślubnego, wrzucając fotografię, posiada możliwość oznaczenia jej autora. Jeśli fotograf ślubny nie posiada swojego profilu na Instagramie, to traci potencjalnych klientów oraz stałych obserwatorów. Kto wie, może koleżanka panny młodej szuka akurat fotografa na wesele? Jeśli zdjęcia jej się spodobają, to poprosi znajomą o numer do autora zdjęć- natomiast o ile sprawniej, odbyłoby się wszystko, gdyby fotograf był oznaczony na zdjęciu. Wtedy wystarczyłoby jedno kliknięcie, aby nawiązać kontakt i umówić termin sesji.
Fotograf ślubny może być oznaczony, nie tylko na profilu swoich byłych klientów. Na Instagramie istnieje wiele kont promujących piękną fotografię- w tym ślubną. Niektórzy użytkownicy wyszukują najpiękniejsze chwile zamknięte na zdjęciu i umieszczają je na swojej tablicy razem z oznaczeniem autora. Oczywiście wszystko za zgodną fotografa ślubnego. Przyszła para młoda, w ten sposób szuka swoich wykonawców. Można powiedzieć, że dzięki Instagramowi, klienci sami przychodzą do fotografa.
Magia hasztagów
Z pewnością każdy słyszał o hasztagach, ale czy wie, w jaki sposób one działają? Hasztagi to odpowiednio dobrane słowa kluczowe, po których użytkownik Instagrama może wyszukać interesujące go tematy zdjęć. Na przykład wpisując hasztag fotografia ślubna, ukazują się mu zdjęcia wykonane przez fotografów ślubnych. Wiele młodych osób, wykorzystuje ten sposób do znalezienia idealnego wykonawcy.
Hasztagi mogą być różne. Mogą zawierać nazwę miasta, specjalizację, a nawet nazwisko danego fotografa ślubnego. Istnieje możliwość dobrania odpowiednich hasztagów do konkretnych zdjęć, aby użytkownikowi Instagrama wyświetlały się tylko takie fotografie, jakimi byłby on zainteresowany- dla przykładu, może to być #zdjeciaslubnewczerwieni.
Wszystkie dane w jednym miejscu
Konta na Instagramie mogą być prywatne lub firmowe. Te drugie posiadają wiele ukrytych opcji, takich jak korzystanie z dokładnych statystyk. Fotograf ślubny może w szybki sposób sprawdzić kto interesuje się jego profilem, z jakiego miasta pochodzi i w jakim wieku obecnie się znajduje. Pozwoli to na dopasowanie oferty pod obserwatorów. Być może dla par młodych, którzy dopiero co weszli w dorosłe życie, ceny fotografa mogą być za wysokie. Warto kontrolować statystyki i dane demograficzne, aby stale pracować nad indywidualną ofertą.
Ponadto Instagram pozwala na podzielenie się obserwatorami najważniejszymi informacjami. Fotograf ślubny na swoim profilu umieścić może nie tylko numer telefonu, ale opis swoich usług, kalendarz z wolnymi terminami oraz link do witryny internetowej; dzięki czemu, użytkownik Instagrama jednym kliknięciem może skontaktować się z wybranym fotografem ślubnym i zarezerwować dogodny termin sesji zdjęciowej.