Prowadzenie konta na Instagramie to zadanie czasochłonne i wymagające sporego zaangażowania. Kiedy posiadacz profilu nie spełnia oczekiwań obserwatorów, traci ich, a wartość konta maleje. Z czasem może nawet stać się zupełnie niepotrzebne, ponieważ ciężko odzyskać poprzednich obserwujących i zyskać nowych. Jak więc prowadzić konto na Instagramie prawidłowo? Wszystko wyjaśni się po przeczytaniu tego tekstu!
Używanie słów
Instagram w zasadzie opiera się na publikacji filmów i zdjęć, ale nie tylko one będą istotne dla odbiorcy. Zwłaszcza jeśli nie mają dla niego większego sensu, są po prostu niejasne. Dlatego bardzo istotne jest zamieszczenie, choć krótkiego opisu, jakiegoś wyjaśnienia. Można określić, co symbolizuje dane zdjęcie, czy film, jaki był cel podczas jego wykonania, z jakiej okazji je zrobiono. Oczywiście wszystko zależne jest od tego, co dana publikacja przedstawia. Autor sam powinien zdecydować, jaki tekst będzie odpowiedni. Wbrew pozorom nie musi wcale być szczegółowym wyjaśnieniem, a raczej wskazówką do tego, co twórca miał na myśli.
Interakcja z obserwującymi
Do prowadzenia konta na Instagramie niezbędna jest interakcji z obserwującymi. Przede wszystkim chodzi o to, aby nakłaniać ich do komentowania oraz reagowanie na umieszczone wpisy. Wcześniej wspomniane używanie słów na pewno może pomóc. Warto w opisie zachęcić obserwatorów do wyrażenia swojej opinii lub odpowiedzi na pytanie. Każde rozwiązanie jest dobre, o ile skuteczne. Co więcej, kiedy fani zaczną umieszczać wpisy, to nie można pozostawić ich bez żadnego odzewu. Nawet krótka odpowiedź, czy reakcja pokaże obserwatorowi, że jest dla nas ważny i jego zdanie nie jest bez znaczenia.
Jakość zdjęć i filmów
To, co zostanie pokazane na Instagramie, ma ogromne znaczenia. Przecież głównie na tym skupia się portal. Warto więc zadbać o to, aby publikacje przyciągały wzrok. Wiele osób jest wzrokowcami i chętnie zwraca uwagę na szczegóły. Pewnie większość z nas pamięta, jak jeszcze niedawno popularne były selfie przed lustrem. Niektórzy ich autorzy niestety zapomnieli o tym, żeby to lustro wcześniej wyczyścić. Poza tym przed zamieszczeniem zdjęcia, czy filmu dobrze jest sprawdzić, czy znajdują się na nim tylko te treści, które miały się tam znaleźć.
Niemniej istotna sama jakość zdjęć i filmów. Im będzie gorsza, tym mniej osób się nią zainteresuje i zareaguje.
Grupa docelowa
Niezależnie od tego, czy profil na Instagramie dotyczy osoby prywatnej, czy też firmy, koniecznie trzeba znaleźć grupę docelową odbiorców. Dla konta prywatnego mogą to być, chociażby osoby z podobnymi zainteresowaniami np. podróżami. Sprawdź najciekawsze miejsca do zwiedzenia na OtoBilety.pl i podziel się zdjęciami na swoim koncie. Natomiast, jeśli chodzi o przedsiębiorstwo, to logicznie rzecz biorąc, będą to potencjalni klienci. Szukając grupy docelowej, dobrze jest zastanowić się, co nasz odbiorca chciałby zobaczyć, co go tak naprawdę zainteresuje. Przykładowo profil prowadzi książkoholik. Będzie więc pewnie wrzucał zdjęcia przeczytanych książek i opinie o nich. W takim wypadku należy unikać umieszczania „spojlerów”. Nic tak nie zrazi czytelnika, jak zdradzone zakończenie powieści.
Zdjęcia i filmy sponsorowane
Wielu Influencerów, którzy już pozyskali rzeszę obserwatorów, chętnie podejmują współpracę z bardziej lub mniej znanymi markami. Polega to na tym, że właściciel profilu zamieszcza publikacje wraz z reklamowanym produktem. Niestety część osób nie do końca przemyślała, jak to wygląda od drugiej strony, czyli odbiorcy. Nieznajomość produktu to bardzo często popełniany błąd. Osoba go reklamująca w takiej sytuacji może zmierzyć się z falą nieprzychylnych komentarzy, na które ciężko będzie jej znaleźć logiczne wytłumaczenie. Nie powinno się pokazywać, że coś jest dobre, nie znając składu, skuteczności, czy wartości.
Ponadto znacznie lepiej sprawdzają się treści, kiedy produkt jest reklamowany w sposób nienachalny, czyli zajmuje istotną część zdjęcia/filmu, ale nie gra kluczowej roli.
Źródła:
https://florianbudownictwo.pl
https://bud-invest.com.pl
https://urodaexpert.pl