Większość polskich użytkowników korzysta z mediów społecznościowych na swoim telefonie. Warto zatem dowiedzieć się, jak to wykorzystać, by dotrzeć do grona swoich odbiorców i jeszcze bardziej zwiększyć ich zaangażowanie na stronie.
Jak działają relacje na Facebooku?
Dosyć analogicznie jak na Instagramie. Funkcja jest w pełni darmowa i można ją tworzyć z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego. Narzędzie jest dosyć intuicyjne, dlatego nie powinno być problemów z korzystaniem z niego. trzeba jedynie pamiętać, że relacje są widoczne jedynie przez 24 h od momentu ich publikacji. Pokazują się na samej górze portalu po wejściu na stronę główną. Użytkownicy mogą je obejrzeć i reagować na nie. jeśli wokół materiału jest niebieska obwódka, oznacza to, że materiał nie został przez na wyświetlony.
Jak tworzyć relacje?
Dodawanie relacji może odbywać się z dwóch poziomów:
- Urządzenia mobilnego
- Klikamy Utwórz relację i przechodzimy do kreatora
- Możemy w nim tworzyć ankiety, dodać tekst, boomerang. Mamy dostęp do multimediów oraz aparatu.
- W górnym rogu przechodzimy do ustawień prywatności
- Komputera
- Klikamy utwórz relacje
- Wgrywamy plik graficzny lub tworzymy relację tekstową, możemy też dodać link
Włączanie i wyłączanie relacji na Facebooku
Podobnie jak na Instagramie relacje znikają automatycznie. Zawsze jednak możemy do nich wrócić, gdyż są przechowywane w naszym archiwum.
Przytrzymujemy ikonkę z naszym zdjęciem na pasku głównym, wtedy przejdziemy do archiwum, które jest widoczne jedynie dla nas. Możemy sprawdzić tutaj, kto udostępnił relację, kto reagował. Możemy też pobrać i ponownie udostępnić daną relację, spersonalizować ją, dodać miniaturę lub odpowiedni tytuł.
Usuwanie relacji z Facebooka:
- Na pasku górnym mamy swoje relacje. Klikamy wybraną
- Klikamy na trzy kropki
- W menu mamy dostępne opcje: edytowanie ustawień prywatności, zapisanie zdjęcia, zarchiwizowanie go lub usunięcie
- Wybieramy: Usuń zdjęcie
- Musimy jeszcze potwierdzić, że chcemy usunąć relacje i gotowe.
Wykorzystanie relacji w biznesie
Marketing online jest naprawdę popularny i coraz więcej firm przekonuje się, że to narzędzie, z którego warto regularnie korzystać i które dobrze jest znać. Jak zatem wykorzystać potencjał relacji w promowaniu swojej firmy i jej usług czy produktów?
Dzięki relacjom będziemy w stałym kontakcie z naszymi odbiorcami, możemy pokazać im firmę od środka, zaprezentować najnowsze osiągnięcia, produkty, usługi. A to zdecydowanie zwiększy naszą sprzedać.
Poniższe kroki warto podjąć:
- Budowanie relacji między klientem a marką
Obecnie konieczne jest nadanie firmie „ludzkiej” twarzy. Zdjęcia i filmy, a także relacje mogą w tym zdecydowanie pomóc. Jest to prosty krok, dzięki któremu możemy dotrzeć do większej ilości odbiorców i potencjalnych klientów.
Pokaż siebie, ludzi, którzy pracują w firmie, pokaż jak działacie, odpoczywanie, w co się angażujecie. Po prostu udowodnij, że nie jest to zimna firma, ale ciepłe, rodzinne grono, do którego każdy chętnie dołączy.
- Informowanie o nowościach i promocjach
Dzięki relacjom możesz pokazać swoim odbiorcom, jakie oferujesz usługi czy produkty. 2 na 3 klientów wskazuje, że o wiele chętnie decydują się na kupno danego produktu, gdy zobaczą go wcześniej w relacjach. Dlatego warto wykorzystać potencjał tej metody i dzięki temu przekierowujmy ruch potem na stronę.
- Tworzenie zróżnicowanego contentu
Nuda to coś, co odstraszy najwierniejszych klientów. Powinniśmy zatem dbać, by co innego pojawiało się w relacjach, co innego na profilu, a co innego na stronie naszej firmy. Jednocześnie musimy zadbać o to, by wszystko miało sens i by razem tworzyło spójny content, który zaciekawi i zachęci do korzystania z tego, co oferujemy.
Relacje to dobre miejsce, by opowiedzieć więcej o historii i sukcesach marki, poinformować o promocjach, nowych produktach, angażować swoich odbiorców, dzielić się z nimi krótkimi poradnikami, ciekawostkami, odsyłać do innej zawartości na stronie internetowej, jak np. artykuły, podcasty, e-booki itd.